Susret liturgijskih zborova Vrhbosanske nadbiskupije – Crkvena glazba i pjevanje izgrađuju zajedništvo

Susret liturgijskih zborova Vrhbosanske nadbiskupije – Crkvena glazba i pjevanje izgrađuju zajedništvo

Susret liturgijskih zborova Vrhbosanske nadbiskupije Crkvena glazba i pjevanje izgrađuju zajedništvo
Tradicionalni susret liturgijskih zborova Vrhbosanske nadbiskupije, XVIII. po redu, upriličen je subotu, 14. svibnja 2022. u prvostolnici Presvetog Srca Isusova u Sarajevu. Susret je započeo svečanim euharistijskim slavljem koje je predvodio kanonik i rektor katedrale mons. Ante Meštrović. Koncelebrirala su četiri svećenika među kojima je bio dekan Brčanskog dekanata i župnik u Brčkom preč. Damir Ivanović, prenosi nedjelja.ba.
Na početku je članove zborova, dirigente, animatore te orguljaše/svirače, pristigle župnike, kao i ostale vjernike pozdravio mons. Meštrović te istaknuo kako su susreti ovakvog tipa “poticaj za predaniji rad i sudjelovanje u liturgiji župne zajednice, a ujedno i zahvala za požrtvovnost koju Crkva gaji prema angažiranim vjernicima”. Također je prenio pozdrave nadbiskupa metropolita vrhbosanskog i apostolskog upravitelja Vojnog ordinarijata u BiH mons. Tome Vukšića, koji se nalazi na vojnom hodočašću katolika pripadnika Oružanih snaga BiH u Lourdesu u Francuskoj.
Nakon naviještenog evanđelja mons. Meštrović je progovorio o Konstituciji Drugog vatikanskog sabora o liturgiji koja jasno naglašava da će “sveta glazba biti to svetija, što bude tješnje povezana s bogoslužnim činom, bilo da srdačnije izrazi molitvu, bilo da potiče jednodušnost, bilo da svete obrede obogati većom svečanošću (SC 112)”. Nadalje je posvijestio kako u Konstituciji također stoji da “bogoslužni čin poprima plemenitiji oblik kad se službe Božje svečano slave pjevanjem (SC 113)”.
“Sv. Augustin će reći ‘sveto pjevanje preobražava nas u živu hvalu iskazanu Bogu'”, istaknuo je propovjednik te napomenuo kako se susret zborova događa na blagdan Sv. Matije, koji je jedini apostol kojeg Isus nije izravno odabrao i čije tijelo počiva sjevernije od Alpa, u Njemačkoj u gradu Trieru. Nadalje je posvijestio kako je “Matijin poziv nerastavljiv od vjerojatno najveće izdaje u povijesti čovječanstva. Za samo 30 srebrnjaka prodao je apostol Juda Iškariotski, svoga učitelja Isusa, židovskim svećenicima”. “Kako bi se ponovno upotpunio krug dvanaestorice, Sveti je Petar, nakon Isusova uzašašća na nebo, sazvao vijeće apostola. Birali su između dvojice: Josipa Barsabe i Matije, kako bi zamijenili izdajnika. Nakon molitve, kocka je pala na Matiju. Predaja kaže da je hrabro propovijedao evanđelje te je mučen i ubijen sjekirom u Etiopiji”, ustvrdio je rektor katedrale te se obratio nazočnima naglašavajući kako su “svjesni da crkvena glazba i pjevanje izgrađuju crkveno zajedništvo i duhovnu povezanost vjernika”. Naglasio je kako je lijepo kad se pjeva, posebice je lijepo kada pjevaju zborovi i svećenik. Objasnio je da se tada vjernici osjećaju više povezani.
“Pjevanjem vjernici lakše iznose svoje zajedničke i osobne molitve, osobito onda kada im običan govor zakazuje i ponestaje riječi”, dodao je i posvijestio kako je uputa o glazbi u svetom bogoslužju, Instructio musicam sacram, iz 1967., crkveni dokument kojeg su zajedno izradili liturgičari, crkveni glazbenici, biskupi i predstavnici pastoralnog klera. “Govori o glazbi na taj način naglašava njezinu pastoralnu ulogu, to jest, aktivno sudjelovanje vjernika u svečanim liturgijskim slavljima i njihovu duhovnu korist. Prva sinoda Vrhbosanske nadbiskupije, uzimajući u obzir naše okolnosti, progovorila je i o crkvenoj glazbi i dala upute za naše područje. Sve je u duhu Konstitucije Drugog vatikanskog sabora o liturgiji i instrukcije Musicam sacram, a to znači djelatno sudjelovanje Božjeg naroda: ‘vjernički puk nipošto ne smije biti isključen kod pjevanja…(Usp. Br. 198)'”, rekao je na kraju propovijedi mons. Meštrović.
Na misi su sudjelovali i liturgijsko pjevanje animirali članovi svih devet okupljenih zborova predvođenih Katedralnim mješovitim zborom Josip Stadler pod ravnanjem vlč. Marka Stanušića, regens chori sarajevske prvostolnice i koordinatorom za crkveno-liturgijsku glazbu Vrhbosanske nadbiskupije, koji je godinama i organizator okupljanja zborova.
Nakon euharistije i kratkog odmora uslijedio je koncert duhovne glazbe tijekom kojeg je devet zborova nazočne počastilo s izvedbama 18 višeglasnih ili gregorijanskih popijevki. Voditeljica programa bila je Nikolina Cvitanović. Na susretu nije iz opravdanih razloga sudjelovao zbor iz Novog Travnika.
Nakon zbora bogoslova Vrhbosanskog bogoslovnog sjemeništa Stjepan Hadrović, čiji je dirigent bio vlč. Ivan Rako, nastupili su zborovi župa s dirigentima: katedrale Srca Isusova – Sarajevo, s. Petronila Kovačević; Sv. Ante – Žepče, orgulje Marko Spajić, dirigent s. Slavica Tubak; Sv. Mihovila – Vareš, s. Ružica Marijić, Presvetog Srca Isusova – Brčko, Željko Klaić; Uznesenja BDM – Uskoplje, s. Helena Bakula; Sv. Ivana Krstitelja – Lug-Brankovići, (orgulje) Anđela Filipović, Jelica Filipović, dirigent; Uznesenja BDM – Dolac, (violina) Margareta Pitić, Vlatka Čabro, dirigent, a na kraju koncert je zatvorio Katedralni mješoviti zbor Josip Stadler – Sarajevo pod ravnanjem vlč. Stanušića.
Potom je mons. Meštrović podijelio zahvalnice voditeljima zborova, a na kraju je uslijedilo druženje u Svećeničkom domu Vrhbosanske nadbiskupije.


https://www.ktabkbih.net