29 ožu Korizmeni koncert studenata Instituta za crkvenu glazbu KBF-a u Zagrebu
Kristovo otajstveno putovanje ovozemaljskim životom obilježeno je mnoštvom događaja zapisanih u Evanđeljima koja slušamo u prvoj polovici korizmenoga hoda ka Kristovu uskrsnuću. Njihovu otajstvenost, oživotvorenu gregorijanskim melodijama, na četvrtu korizmenu nedjelju, 27. 3. 2022. interpretirali su studenti i profesori Instituta za crkvenu glazbu Katoličkoga bogoslovnog fakulteta u Zagrebu. Domaćin ove korizmeno-glazbene duhovne priprave za Uskrs bila je župa Svete Obitelji u Zagrebu na čelu sa župnikom vlč. Danijelom Dukićem.
Koncert je započeo Mješoviti zbor Instituta za crkvenu glazbu Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pod vodstvom Danijele Župančić, prof., te doc. art. Marka Magdalenića. Zbor je izveo djela Anđelka Igreca, Vladana Vuletina, W. A. Mozarta, te Milana Hibšera.
U koralni dio koncerta Schole Cantorum Gregoriana Instituta za crkvenu glazbu uveo je orguljaš Milan Hibšer, doc. art., improvizacijom na temu himna Audi benigne conditor.
Zborske višeglasne zvuke, te zvuke orgulja zamijenila je otajstvenost jednoglasnih napjeva gregorijanskih melodija. Osim himna Audi benigne conditor, studenti su izveli napjeve himana, communia, introita i graduala: Domine, quis habitabit, Exurge Domine, Miserere mihi, Videns Dominus flentes, Non veni vocare iustos, Oportet te, Qui biberit aquam, Lutum fecit Dominus, Nemo te condemnavit mulier, Parce domine… Osim zajedničkog pjevanja, studenti su se predstavili i kao solisti zahtjevnih obrazaca psalmodijskih tonusa.
Na koncertu su nastupili mladi interpretatori svete glazbe, studenti Instituta za crkvenu glazbu: Neven Boltek, Anđela Crnjac, Amanda Ćurič, Amalija Čehulić, Ivon Fabijanec, Antonio Bonifacije Franjo, Veronika Jelica, Mihaela Lasić, Ivan Marčić, Kristijan Martinec, Lucija Pahljina, Bruno Radešić, Matea Šipić, Filip Šopar, Tomislav Torbar i Samanta Totović. Scholi se pridružila i bivša studentica Instituta Antonia Jurinec.
Osim pjevanih dijelova, publika je mogla čuti i nekoliko orguljaških točaka u izvedbi doc. art. Milana Hibšera. Koral J. S. Bacha: Herlizch tut mich verlangen, BWV 727, improvizacija na temu antifone Non veni vocare iustos, III. Litaniae (iz Sonate Quadragesime) Milana Hibšera.
Iako je gregorijanski koral službeno pjevanje katoličke Crkve, danas ga rijetko možemo čuti, a još rjeđe ga možemo čuti u ispravnoj originalnosti interpretativne svetosti melodijskih obrazaca. Za ispravnost i sadržajnost gregorijanske baštine zaslužna je voditeljicacrk Schole Cantorum Gregoriane, ujedno i predstojnica Instituta za crkvenu glazbu Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, prof. dr. sc. s. Katarina Koprek.
Brojni slušatelji i vjernici osluškivali su i ušima i srcem interakciju božanskih melodija u interpretaciji studenata. Vjerujemo da je ova sveta večer ispunjena glazbom svakog vjernika duhovno obogatila i pročistila za svete dane vazmene. Na kraju ove glazbene večeri prisutnima se obratio dekan Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, prof. dr. sc. Josip Šimunović, koji je s oduševljenjem pozdravio ovakve projekte Instituta, rekavši da su zborovi Instituta za crkvenu glazbu blago Katoličke crkve u Hrvatskoj, Katoličkoga bogoslovnog fakulteta, te svakog pojedinog profesora i studenta koji, u svojemu svakodnevnom radu redovito pjevaju, čuvaju i mole svetu glazbu Božjega otajstva spasenja.
Ivon Fabijanec